Solná komora 3 - Simony hütte

27.08.2012 Pondělí
Na dnešek jsme měli naplánovaný první den dvoudenního treku k horské chatě Simony hutte. Bohužel opět už celou noc vydatně prší a nevypadá to, že by mělo nějak v dohledné době přestat. Celá situace vypadá docela beznadějně a zvažujeme různé varianty včetně té, že to otočíme a pojedeme domů. Ani předpověď na další dny nevypadá moc růžově.

Po asi hodinovém rozjímání se nakonec rozhodujeme, že to prostě riskneme. Máme sice asi hodinu zpoždění proti původnímu plánu, ale pořád se to ještě dá stihnout.

Jedeme tedy do 20km vzdáleného Obertraun. Odtud jezdí lanovka ve třech stupních až ke stanici Gjaidalm.

První stanice lanovky končí u známých jeskyní, mamutí jeskyně, jejíž chodby dosahují délky 60km, a ledové jeskyně, kterou navštěvujeme i my. Prohlídka trvá padesát minut a procházíme chodbama s věčným ledem, který zde vytvořil obrovské krápníky, a všelijaké další zajímavé formace. Naštěstí je zde povoleno fotit, i když jen bez blesku. Snad si s tím můj foťák nějak poradí, nastavil jsem ISO na 1600, abych nemusel používat příliš dlouhé časy.

Konečná stanice druhé lanovky je kousek pod vyhlídkou zvanou Five Fingers. Je zde zbudována vyhlídková plošina s pěti rameny, které vyčnívají nad hlubokou propastí. Každý prst je něčím zajímavý. Na komci prvního je obrazový rám, takže si můžete udělat zarámovanou fotografii okolních kopců, druhá má prosklenou podlahu, takže koukáte jak stojíte nad ohromnou dírou, od které vás dělí jen pár milimetrů skla, na konci třetího je skokanský můstek (ale vstup na něj je zakázán...), čtvrtý má otvor v podlaze a na pátém je zdarma k dispozici dalekohled. Cesta k vyhlídce a zpět zabere necelou hodinu.

Na poslední chvíli stíháme třetí lanovku (už měla zavřené dveře), kterou jedeme až k cílové stanici Gjaidalm. Odtud ve dvě hodiny odpoledne začínáme náš trek k chatě Simony hutte. Už zezačátku nás celkem bolí nohy. Cesta prochází takovým polo-horským terénem, převážně pokrytým kletí. Občas se otevřou krásné výhledy do okolí. I když se to zdá být vzhledem k dnešnímu ránu neuvěřitelné, počasí se vyjasnilo, obloha je úplně vymetená a krásně pálí sluníčko.

Zhruba po třech hodinách chůze jsme u chaty Wiesberghaus, kde si sedáme na terasu a dáváme si jedno vychlazené pivko.

Pak pokračujeme dál až k chatě Simony, kde jsme po dalších necelých dvou hodinách chůze.

Simony má nádherné umístění na skalním výčnělku, že kterého je na jednu stranu úžasný výhled do dalekého okolí, a na druhou stranu přímo na ledovec Dachstein.

Dáváme si večeři, pivo a jdeme ven pokusit se zachytit pár záběrů zapadajícího sluníčka. Dnešní den se nakonec oproti všem očekáváním krásné vydařil.