Mumbai - sightseeing a návštěva kina

25.11.2008
Včera jsem toho z Mumbai moc neviděl a tak jsem dnes vyrazil na procházku po městě. Začal jsem snídaní v restauraci Café Leopold hned u hotelu, kde většinu klientely tvoří zahraniční turisté. Dal jsem si masala omelette, což je vaječná placka s nějakýma bylinkama. Očekával bych, že v tom bude aspoň trocha chilli, ale nic. Prostě pro turisty.
Procházku jsem začal u Gateway of India, kde jsem si rovnou koupil i jízdenku na zítřejší cestu katamaránem do Alibagu. Cesta mě vedla kolem krásných budov Royal Bombay yacht club, Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya, která byla výjimečně hezká, ale jelikož to je muzeum, platilo se zde nemalé vstupné, dále kolem University of Mumbai, kde naopak vstup povolen byl, krásné budovy v gotickém stylu s pěkným parkem, ve kterém studenti nervózně biflovali na blížící se zkoušky, až byla zakončena u nezajímavé šedé betonové konstrukce nádraží Churchgate. Já jsem si ji ještě prodloužil k úžasnému rozsáhlému gotickému komplexu, který není ani kostel, ani chrám, ale známé vlakové nádraží Victoria station.
Po malé svačince (samosy - jedna za 6Rs, tj. 2,50Kč) jsem se vrátil zpět do Colaby na pozdní oběd v restauraci Delhi Darbar, kterou mi doporučil David a která je v Bombaji proslavená svou vynikající kuchyní, hlavně na jídla tikka, moghlai a tandoori. Jídla se pohybovaly kolem 150 Rs, což je na poměry docela dost, pro nás stále směšná cena, vzhledem k tomu množství a kvalitě. Bylo to opravdu vynikající!
Večer jsem se rozhodl zajít do kina Regal v Colabě na nějaký bollywoodsky trhák. Na ten náš si ještě budeme muset chvíli počkat, zajímalo by mě, jak dlouho tady trvá výroba filmu od natáčení až po uvedení do kin, předpokládám že při takové masové produkci filmů to bude rychlejší než v Hollywoodu.
Dnešní film se jmenoval Dostana, což je jméno překrásné slečny se snědou pletí, dokonalým tělem, černými vlasy a modrýma očima, která na mě koukala z plakátů. Hraje ji krásná modelka Priyanka CHopra. Kromě ní zde ještě hraje Abishek Bachchan, který byl i v Dhoom 2 (viz ukázka na mém blogu), který patří k těm známým bollywoodskym superstar, takže kvalita filmu zaručena. Film patřil do produkce Yash Raj films, což je také záruka kvality. Jednalo se o romantickou komedii, ve které se dva chlapi snaží získat pronájem luxusního bytu, ale zatvrzelá majitelka, stará bába, je tam nechce, protože by mohli obtěžovat její krásnou neteř. Proto vymysleli plán, že se budou vydávat za gaye. Oba dva se ovšem nakonec do krásné neteře zamilovali. Jak to ale v životě bývá, dostal ji nakonec její šéf a oba museli s pravdou ven ;).
Indické filmy jsou zajímavé tím, že mluví sice v hindi, ale sem tam do toho zamíchají angličtinu, asi jako když Husák mluvil česko-slovensky. Pár vět jsem tedy rozuměl a děj jsem taky pochopil, ale bylo tam spousta zřejmě velmi vtipných obratů, protože lidí řvali smíchy, občas i tleskali. No musím si to sehnat na DVD! I ty písničky byly vynikající. Doporučuji všem, kteří už jsou unaveni americkou nebo v poslední době "vzkvétající" německou produkcí.
Promítání filmu je taky zajímavý zážitek, nejen jak to ti Indové prožívají, ale před filmem hráli indickou hymnu, při které všichni museli vstát ze sedadel, v polovině filmu byla přestávka na čůrání jako v divadle... Včetně přestávky trvalo představení 2,5h. Ale velké plátno, dolby digital, čili moderní kinosál...
Večer jsem šel ještě na jedno obligátní BD na promenádu u gateway of india.

Okomentovat

18 Komentáře

Anonymní píše…
vzdycky jsem si myslel, ze mas herecke nadani ;-)) mozna by ses tam uzivil, tech komparzistu tam urcite potrebuji hodne. nez nakrmi tu miliardu lidi filmama, to bude na generace ;) tak si to uzij, dnes tam teroritsti postrileli 10 lidi na ruznych mistech, tak doufam, ze jsi ok, no kdyby jsi nebyl, tak se ozvi ;-)) Jaryk, Havana
Anonymní píše…
tomasi, jsi ok, dival jsem se, ze ti teroristi to hazou kolem tveho hotelu, posli mail na seznam nebo SMS. Diky, Jarda Kotulka
Anonymní píše…
Jestli mate o Tomovi nejake info dejte vedet, DIK PT
Anonymní píše…
nevim kdo je PT, ale zatim zadne info nemame, snad se brzy ozve. Podle indicke CNN to mel od hotelu Volga (pokud uz neni jinde) do 1 kilometru asi na ctyrech mistech. Bohuzel se zamerili na americany a anglicany, coz neni pravda prizniva zprava. Snad se brzy ozve tady na blogu. JaKo
Anonymní píše…
Jsem kolega z prace. Akorad jsem se chtel podivat co Tom dela. Kdybys neco vedel napis to prosim sem
Dik
Petr
PT
Anonymní píše…
podobne i ty, kdybys neco vedel, tak to sem dej. neni to tam nic moc, ted zacal live horet hotel Taj, ktery je u Gateway of India, kterou ma Tomas asi kilometr, viz indicke CNN: http://ibnlive.in.com/videos/video_streaming.php
Anonymní píše…
Ono to bouchlo vsude klem Gateway
Taj Hotel, Trident Hotel, Oberoi Nariman Point, Leopold Cafe in Colaba, Santa Cruz, Vile Parle.
Tom je ubytovany nekde v centru? V blogu pise ze mel dneska na katamaran ale asi se mel vratit, nebo ne? PT
Anonymní píše…
to prave nevim, ale kdyz se podivas na mapu kam s tim katamaranem jel, tak je to jen kousek na severozapad a vzhledem k tomu, ze jeste z Bombaye nic nevidel, tak bych si tipnul, ze tam jeste aspon den bude. Na druhou stranu ma z Bombaye jeste odletat zpet do CR a to je vhodny cas se tam na par dni vratit, takze muze byt uz pryc. spis bych si ale tipnul, ze tam jeste je, sam rikal, ze jeste nic nevidel. zacalo to tam ve 22 hod. jejich casu, coz je tak akorat cas na to, ze nic napsat nestihl a vsude je tam chaos. jinak kdyz si das do maps.google.com Cafe Leopold (ktery se ti objevi 2x) a jeho hotel Volga, tak jedno z tech kafe Leopold ukazuje na stejne misto. No, snad to bylo v tom druhem, ktery je kousek od Taj Mahal hotelu a tech dalsich
Anonymní píše…
jinak psal na blogu, ze to ma ke gateway kousek a ze si objednal hotel Volga, ktery najdes v centru na tom zuzeni dolu na ten cip Bombaye, dej si to do mapy na googlu, nejlepe na Earth Google
Anonymní píše…
tak super, psal jsem pred hodinou na nasi ambasadu, aby proverili, jeslti je jeste v hotelu a napsali mi: Dobré ráno, z hotelu Volga nám sdělili, že p.Tomáš Neuwirth se odhlásil 26.11. ve 12:00 hod; měl se jim zmínit, že dalším cílem jeho cesty je město Murud. takze nekde cestuje, jen jestli neni agentem, ktery tam udelal chaos a odjel pryc ;-)
Anonymní píše…
tak to nakonec odpovida tomu, ze ve 12 si udelal check-out a sel na katamaran smer Alibag a odtud dal smer Murud, protoze oboji je na jih a do toho Alibagu je prirozene, ze jel katamaranem, protoze tim objede takovy zaliv pod Bombaji. To mel z pekla stesti, ze se tomu vyhnul. JaKo
Anonymní píše…
Super! Tak to jsem rad i za nej :) PT
Anonymní píše…
maji tam ted nad ranem 25°, idelani pocasi na spanek :-)
Dana píše…
Ahoj,tak taky doufám, že jsi v pohodě. Čus Danča
Anonymní píše…
Mám od Toma info, že je dnes v Murud, což se zdá je už kousek na jih od Bombaye, takže je myslím OK. Ale je to smůla. Prý 80 mrtvých.
Jarda.
Anonymní píše…
Drzime pesti - Spunt
Anonymní píše…
Hey. I hope you are ok. Heard about the blasts in Mumbai. Drop me an sms.
Anonymní píše…
Hi J.A.E.I.P., Tom is ok, he left Bombay yesterday morning to Murud where he is now. JaKo