Praias, praias, praias!

CT 1.10.2009
Na zitrek jsem si domluvil odvoz z Itacare do Arraial d'Ajuda. Neni to autobus, ale minivan, ktery pojme pet lidi. Je to sice drazsi nez autobus, ale pry o polovinu rychlejsi. Prumerna rychlost autobusu na teto trase je asi 30 km/h, takze trasu dlouhou 300 km dava za deset hodin. To je celkem solidni vykon...
Bohuzel dnes cely den prselo. Vydatny lijak uz od rana. A co chcete v takovem zapadakove delat? Jedina zabava tady je plaz. Nastesti byl zmenen cas odjezdu na dnesni odpoledne, coz prislo docela vhod.
Do Arraialu jsme dorazili pred jedenactou vecer. Ctyri spolucestujici byli co jineho nez Izraelci. Meli nekolik tipu na ubytovani, ale mel jsem pocit, ze ve skutecnosti nevedi co chteji. Zastavili jsme na ulici, kde byly opravdu nadherne pousady (hotely) s prosklenymi verandami, krby, bazeny, vse v oblozeni kamen-drevo, no takove krasne hotely u nas nenajdete. Mne nabizeli jednoluzak za 800 kc, jim dvojaky za 1000 kc. No vzhledem k tomu standardu to byly zajimave ceny, ale tak pro romanticky pobyt ve dvou, ne pro me, kdyz jsem doted platil 250kc za noc.
Zkuste ale neco hledat v 23h ve meste, kde to neznate. Nastesti jsem mel adresu hostelu a jeden mistni kluk byl tak ochotny, ze se ho se mnou vydal hledat. Nic za to nechtel, coz me prekvapilo.
Hostel je sice drazsi nez dosud, 330 kc, ale v cene je zdarma wifi pripojeni, bazen, velka snidane a je to udajne jeden z nejkrasnejsich hostelu v Brazilii.


PA 2.10.2009
Cas na prozkoumani Arraial d'Ajuda. Kdysi to bylo bohem zapomenute osidleni, ktere se zivilo prevazne rybarenim. Pak jeho krasne plaze objevily turiste a nastala jeho "zkaza". Tedy zkaza toho, co jej cinilo tak krasnym a jedinecnym, tedy jeho odlehlosti, tichosti a izolovanosti. Vyrostly tu hotely, restaurace, stanky se suvenyry, diskoteky, a mesto se brzy proslavilo svymi nekonecnymi vecirky. Atmosfera onoho poklidneho mista uz je davno pryc, nastesti jen par desitek kilometru jizne jeste par takovych existuje, jako treba Trancoso, kam pojedu pozitri, nebo Paraiva.
Dnes jsem si lehnul na plaz Pitinga. Nektere restaurace uctuji 10R$ za lehatko a 6R$ za pivo! Stacilo popojit kousek dal do skvele piratske restaurace Praia do Pirata, vlastnene manzelskym parem z holandska, kde pivo stalo 3,50R$ a lehatko bylo zdarma. Navic za 16R$ servirovali velkou misu smazenych krevet!

Ve ctyri hodiny slunce zapadlo za kopec, tak jsem se vypravil zpet. Vecer jsem trochu brouzdal mestem, dal si par caipirinhi a sel spat. Nic moc se tu nedelo. Je mimo sezonu a neni tu moc lidi. Jinak je videt, ze polovina mesta byla postavena z prijmu z turistickeho ruchu. Pripada mi to tady jako nekde na Krete. Neni tu skoro vubec brazilska atmosfera.

SO 3.10.2009
Dalsi den straveny na plazi. Rano jsem se dal dohromady s jednim Izraelcem, ktery je se mnou na pokoji a brazilcem Raphaelem, na ktereho mam stesti. Poprve jsem ho potkal v autobuse z letiste v Salvadoru. Priletel stejnym letadlem z Frankfurtu. Podruhe jsem na nej narazil v hostelu v Itacare. A ted zase bydli ve stejnem hostelu. Spolecne jsme sli na plaz.


Vecer se k nam jeste pridal jeden par z Anglie, dali jsme si veceri, par piv a vyrazili do centra za zabavou. V jedne hospudce hrala docela dobra kapela, k tomu tady delali specialni domaci "caipirinha da casa". Misto cukru do ni dali med a zazvor. Chutnalo to skvele.

NE 4.10.2009
Rano jsem si sbalil veci a sel chytit autobus do Trancoso. Je to bud 40km jizne po silnici, nebo udajne krasnou prochazkou 16km po plazi.
V Trancoso jsem hledal ubytovani, ale ocividne to co bylo v pruvodci uz neexistovalo. Neni to poprve. Muj pruvodce je totiz z roku 2002... Zkusil jsem jednu pousadu, ktera vypadala dobre, ale cena byl 225R$!!! Sice mi udelali nabidku za 175, ale i tak to bylo mnohonasobne nad muj budget. Nastesti jsem na namesti zvanem Quadrado nasel skromnou pousadu, ktera se pysnila cedulkou "doporuceno v lonely planet 2007". Vlastni to manzele z Kanady a cena je zatim nejnizsi - 20R$ za single! Hodil jsem veci do pokoje a sel na plaz.


Ta je tu opravdu krasna. Je to volne pokracovani plaze z Arraialu, ale mnohem mene rozvinuta, voda krasne zelenomodra, vsude kokosove palmy a mangrovnikove haje... Uz se asi opakuju :) sel jsem jizne necelou hodinu a prisel jsem na kus plaze, kterou mam celou jen pro sebe.

Quadrado je takove turisticke centrum vesnice, je to velka travnata plocha, jako fotbalove hriste, po jejichz stranach jsou vzrostle stromy a rada jednopatrovych kolonialnich domku s restauracema (zatracene drahyma!), ubytovanim a umeleckyma dilnama. Na jeho konci je bily kostelik a za nim utes, ze ktereho je krasny vyhled na more a plaze. Toto misto se mi libi mnohem vic nez Arraial.
Restaurace jsou sakra drahe na tak miniaturni vesnici, nastesti tu maji vynikajici per-kilo restauraci za 29R$ za kilo. Je to hodne, ale vyber a kvalita jidel je zatim ze vsech per-kilo restauraci nejlepsi.
Podle majitelky pousady Esmeralda to tu v sezone hodne oziva a je tu hodne navstevniku.

Takze pokracovani priste a fotky doplnim asi az v Salvadoru, tj. ve stredu.
Nasledujici dny budou vypadat takto:
- pondeli Trancoso
- utery jeste plaz, vecer presun do Eunapolis, coz je velky dopravni uzel asi hodinu odtud, nocnim autobusem do Salvadoru
- streda pobyt v Salvadoru, vecer v 18h odlet do Frankfurtu
- ctvrtek rano prilet, vecer odjezd autobusem do prahy

Pokud byste meli nejake tipy jak stravit den ve Frankfurtu, tak mi urcite napiste.

Okomentovat

1 Komentáře

Mára píše…
V lednu jsme planovali Australii, ale protoze nam vybuchlo zazemi a prvotni ubytovani u kamaradky, asi to nevyjde - kazdopadne po tomhle přečtení me do budoucna Jizni amerika zacina lakat cim dal tim vic... :-) Gut gut...