Goa - Arambol


30.11 a 1.12.2008
Nádhera. Máme tady prosinec a teploty se pohybují přes 30 stupňů. Takhle já si představuji zimu.
Chlápek, který se mnou spal v buňce, vystoupil asi hodinu přede mnou, takže jsem si mohl aspoň na chvíli natáhnout nohy. Buňky jsou dimenzované na velikost průměrného Inda, ale pro Evropana je to trápení. Probudil jsem se v Mapuse (vyslovuje se Mapsa), je to takový centrální transportní bod pro oblast severní Goa. Jakmile se otevřely dveře autobusu, začali se na schody hrnout taxikáři a dohazovači hotelů. Vykřikovali jeden přes druhého, málem mě ani nenechali vystoupit. Všechny jsem odrazil až na jednoho, který se mě držel a snažil se mi nabídnout, že mě odveze na motorce na pláž. Viděl jsem se, jak s 15-kilovým báglem vyrovnáváme v zatáčkách balanc. Tvrdil, že autobus jede tři hodiny a stojí 50Rs. On mě odveze za 250Rs. Nenechal jsem se přesvědčit, udělal jsem pár kroků a byl jsem na autobusovém nádraží, odkud jel za 15 minut bus, nestál 50Rs, ale 12Rs a nejel tři hodiny, ale jednu. No prostě když mi tady ještě nějaký podobný týpek bude vyprávět nějaké báchorky, tak mu nebudu věřit ani slovo. Vysloveně zneužívají nevědomosti nepřipravených turistů.
Takže jsem dorazil na pláž Arambol, nejsevernější pláž státu Goa. Je tady opravdu cítit jiná atmosféra než ve zbytku Indie. Goa je v tomto docela unikátní stát. Je tady silný portugalský vliv, který se projevuje v náboženství (bílé křesťanské kostely), kuchyni a relaxované atmosféře. Sukně a džíny převládají nad sárí. Goa proslavili hipíci, kteří sem jezdili za levným pitím, hulením a krásnými plážemi. Někteří z nich tady prý přežívají dodnes. Hash je zde úplně běžné k dostání, i když policie se tento byznys snaží celkem neúspěšně potírat.
Arambol je pláž dlouhá několik kilometrů a dominuje jí skalnatý výběžek v severním konci. Zde jsem se taky ubytoval v příjemné bambusové chatce za 400Rs, ale dá se sehnat i levnější ubytování. Teploty ale už kolem deváté dosahovaly třicítky, a neměl jsem sílu hledat něco jiného.
Tyto dva dny jsem tedy dělal to, co se zde dělat má - nic :). Opalování, koupání, místní kuchyně. Goa je slavná svými čerstvými rybami a dary moře.
Zítra ráno pojedu na další pláž, Vagator, která je nedaleko odtud a která je známá svou party scénou.

Okomentovat

5 Komentáře

Anonymní píše…
Nazdar Tome,jak je v Arambolu? Když jsme tam byli my, nebyla tam skoro ani noha. Měli jsme parádní dům, skoro celý jen pro sebe za 100rs. Stojí tam ještě panák "whisky" 5 rupek??? JS
mamka píše…
Ahoj Tome,tak si tam užij sluníčka a koupání. U nás ale taky není zimní počasí. Akorát se občas přežene vichřice,ale dnes svítí sluníčko a teploty přes den kolem 10 st.Za sněhem budeme muset do Jeseníků.Tak se měj,zdravíme tě všichni, mamka
Anonymní píše…
Those tiger prawns look great!
Anonymní píše…
panaka whisky jsem tady videl nejlevnejsho za 30Rs. ale i tak je to prijemne :)
Anonymní píše…
Teprv teť jsem si vzpomněla na ten tvůj blog, a tak si to teď dočtu. Věřim, že se máš skvěle. Zatím podle fotek ano, zdravím tě.