Londýnské mosty

V Londýně jsem byl začátkem prosince. Možná to z fotek ani nepůjde znát, ale byla šílená zima. Jak jsem pořád vytahoval a rozkládal stativ, měl jsem úplně promrzlé prsty na rukou.
Cíl mé cesty bylo malé město Newbury kousek za Londýnem, a tak jsem měl na centrum města asi jen tři hodiny. Měl jsem ale neuvěřitelné štěstí, protože se udělala ta nejúžasnější zlatá hodinka a krásný západ slunce. Během té krátké chvíle, co jsem se potuloval po nábřeží, jsem udělal více jak 250 fotek. Ke své hanbě jsem je zpracoval až teď.
Tady je malá fotografická série na téma Londýnské mosty.

Jako první jsem narazil na Westminster Bridge, na pozadí je notoricky známý Big Ben a budovy parlamentu.



Tento most je Hungerford Bridge, označovaný taky Charing Cross Bridge. Na protější straně je vlakové nádraží Charing Cross, architektonicky velmi zdařilá budova..



Blackfriars Bridge. První most tady stál už v roce 1769. Současná podoba pochází z období přesně o 100 let později.



A naproti tomu fungl nová stavba Millenium Bridge. Jeho stavba byla zahájena v roce 1998 a byl otevřen 10. června 2000, ale neočekávané boční chvění zapříčinilo jeho uzavření již po dvou dnech. Kmity byly způsobeny velkým počtem chodců používajících most (90 000 za první den; 2000 chodců v jeden okamžik). Most se nachází na rušné trase a počasí bylo velmi příznivé. Původní malé kmity mostu vedly chodce k tomu aby přizpůsobili svou chůzi jejich frekvenci, což ještě zvyšovalo sílu otřesů. Tento jev vedl k tomu, že most dostal přezdívku klátivý most. Problém konstruktéři vyřešili instalací hydraulických tlumičů.



No a poslední most snad ani nepotřebuje komentář :-)


Okomentovat

0 Komentáře