Lencois - den 4,5 a 6

Po dvoudennim treku jsem nemel energii delat jakoukoliv aktivni cinnost, a tak jsem den stravil jen tak poflakovanim po Lencois, cetl si, snazil se poslat par pohledu, zasel si sem tam na obed nebo na pivko a v pozdejsim odpoledni se na chvilku vykoupat za vesnici do reky Rio Lencois, ale nechodil jsem nijak daleko. Zjistil jsem, ze docela hodne lidi tady travi odpoledne v nekolika prirodnich tunich, velkych tak maximalne tri metry na delku.

V sobotu jsem byl zapsan na celodenni vylet s cestovni kancelari Zentur po okolnich prirodnich zajimavostech. Ja jsem chtel videt vlastne jenom jednu z nich - Morro do Pai Inacio, ovsem netusil jsem, ze to je pouze cast celeho vyletu.
Do dodavky se mnou nastoupila jedna Holandanka a asi 10 Izraelcu, kteri se shodou okolnosti ubytovali ve stejnem hotelu jako ja.

Prvni zastavka byla asi pul hodiny za mestem u mista zvaneho Mucugezinho. Je tady restaurace, stanek se suvenyry a cesticka k rece, ktera asi po deseti minutach sestupu prichazi k 30 metru vysokemu vodopadu s jezirkem ke koupani. Tady pruvodce vyhlasuje 10 minut pauzu, ktera nakonec trva pul hodiny, ale do vody se nikomu nechce, je pod mrakem a neni zrovna vedro. Vodopad je sice pekny, ale potom, co jsem videl Mixila, to neni nic zvlastniho...

Vodopad Poco do Diabo

Pak sedame do autobusu a jedeme skoro hodinu k dalsimu mistu, ktere bylo docela zajimave. Byla to rozlehla jeskyne Grota da Fumaca (kourova jeskyne). Svuj nazev dostala podle toho, ze v zime, kdy je vnitrni teplota vyssi nez venkovni, vychazi z jeskyne para.
Uvnitr neni zadne osvetleni, jen sem tam provizorni chodnik, na cestu nam sviti tri typci plynovyma lampama. Je tady obrovske mnozstvi krapniku, neco co u piskovcove jeskyne moc nechapu.


Dalsi zastavka byla celkem zbytecna a jednalo se o typickou past na turisty. Vsichni jsme tim byli zklamani. Prijeli jsme na velke parkoviste, kde od nas hned pri vstupu zkasirovali 10 R$. V cene byla udajne jedna z nasledujicich moznosti: slaneni do jezera, koupani nebo snorchlovani v jezere, ktere lezi zpoloviny v jeskyni. K videni tady ale jsou pouze male sladkovodni rybky, neni to vubec srovnatelne s potapenim na koralovych utesech. Nikdo z nas se nerozhodl ani pro jednu z variant, ale stejne od nas ty prachy vybrali. Docela sproste... Alespon jsme si dali obed v mistni per-kilo restauraci. Samozrejme to nebylo v cene.


Per-kilo restaurace jsou v Brazilii docela popularni. Je to forma bufetu, kde si naberete co snite, maso, salaty, atd. a zaplatite podle vahy. Vetsinou je cena 200Kc za kilo, pricemz talir poradne nalozeny jidlem vazi tak pul kila. Kvalita nic moc, ale mnozstvi ok, jak uz je v Brazilii zvykem.

Posledni zastavka na nasem vylete byla nejzajimavejsi a vlastne to, za cim jsme tady vsichni prijeli. Morro do Pai Inacio, prominentni skalnaty vrchol, na ktery jsme vyjeli autobusem a pak sli 500 metru pesky, odkud se nam otevrel uzasny pohled na okolni krajinu, jakou zname z reklam na Marlboro, ale misto suche pouste zde jsou udoli zarostle hustym destnym pralesem. To vse v oranzovem svetle pomalu zapadajiciho slunce. Nadhera. Zpet do Lencois jsme dorazili po setmeni.


Posledni den v Lencois jsem stravil opet nicnedelanim a odpocinkem. Kdyz jsme sli na Mixila trek, mijeli jsme kousek za vesnici reku, a tady jsou na kazde rece tune k plavani, proto jsem doufal, ze kdyz se vydam tim smerem, urcite k nejakemu podobnemu mistu dojdu. Nechtel jsem se ale poustet moc daleko, protoze jsem cetl spoustu historek o tom, jak se tady v horach ztratili lide, kteri tu uz nekolik let bydleli a jen tak tak prezili.
Videl jsem spoustu mladych, jak miri stejnym smerem, a od majitele jedne ubytovny, ktery postaval pred domem, jsem se dozvedel, ze vsichni smeruji k rece ke koupani. Drzel jsem se tedy davu a po cca 45 minutach jsem opravdu prisel k rece s krasnou tuni ke koupani a asi 15 metru dlouhou prirodni skluzavkou. Kameny jsou porostle mechy a kdyz zvlhnou, jsou neuveritelne kluzke.
Tady byla skoro cela vesnice. Kolem poledniho se misto uplne vylidnilo a byl jsem tu skoro sam s jeste dalsima peti lidma, a po druhe odpoledne zase lidi zacali chodit. Evidentne je toto misto oblibene mezi domorodci.


Kdyz se blizila pata hodina, sbalil jsem se a vyrazil zpet do vesnice. Tady jsem az do 23h zabijel vsemozne cas, protoze 23.30 mi odjizdel nocni autobus do Salvadoru.

Momentalne jsem ve meste Itacare na pobrezi jizne od Salvadoru.

Okomentovat

0 Komentáře